Content
Оріентир


КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ЗАПОРІЗЬКА СПЕЦІАЛЬНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА-ІНТЕРНАТ "ОРІЄНТИР" Запорізької обласної ради


НАВІГАЦІЯ

Безпека в умовах війни

Інструкція №49-ОП з охорони праці під час повітряної тривоги

ІНСТРУКЦІЯ

щодо дій працівників ЗСЗШІ "Орієнтир" 

під час повітряної тривоги

1. Загальні вимоги безпеки:

1.1. У закладі мають бути створені відповідні умови та проведені попередні заходи з підготовки всіх учасників освітнього процесу, а саме:

1.1.1. Ознайомлення з місцем розташування укриттів, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому.

1.1.2. Пояснення дій, що передбачені Планом реагування на надзвичайні ситуації або Інструкцією закладу.

1.1.3. Обговорення необхідних речей, які учасники освітнього процесу повинні взяти із собою в укриття.

1.1.4. Розподіл учасників освітнього процесу в укриттях з урахуванням місткості та розташування.

1.1.5. Встановлення покажчиків напрямку руху до укриттів для швидкого та безпечного переміщення.

1.1.6. Коли у школі лунає сигнал повітряної тривоги, слід негайно прямувати до тимчасового укриття. Воно має бути облаштоване в приміщенні школи або неподалік (до 100 м). Шлях до нього має бути помаркованим відповідними вказівниками.

1.1.7. Під час сигналу вчителі повинні діяти відповідно до затвердженого алгоритму, не очікуючи додаткових інструкцій. Їхнє головне завдання — негайно відвести учнів до укриття.

1.1.8. Заборонено ігнорувати будь-який сигнал тривоги: повітряної, мінної, хімічної, радіаційної тощо, незалежно від джерела повідомлення. Принцип однаковий: спочатку евакуація дітей, потім – з’ясування обставин, характеру та ступеню загрози. Під час тривоги пріоритетом є збереження життя і здоров’я. Тому необхідно швидко діяти за відпрацьованим алгоритмом.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи:

Функції учителя чи особи, відповідальної за переміщення учнів до/з укриття: 

2.1. Після сигналу оповіщення про початок повітряної тривоги організує переміщення учнів до укриття;

2.2. Контролює відсутність дітей у приміщенні школи та присутність у сховищі;

2.3. Після оголошення про відбій сигналу організує повернення дітей до запланованих заходів;

2.4. Перевіряє присутність учнів у приміщеннях закладу освіти після завершення небезпеки.

3. Вимоги безпеки під час роботи: 

3.1. Під час повітряної тривоги:

3.1.1. Зупиніть роботу, спокійно згуртуйте дітей та повідомте їх про загрозу.

3.1.2. Нагадайте учням про брак часу, тому дозвольте брати з собою тільки заздалегідь складені речі та верхній одяг.

3.1.3. Візьміть паперовий/електронний журнали. Завжди якнайшвидше позначайте в ньому відсутніх, учнів, яких раніше забрали батьки, хто пішов до медпункту, в туалет тощо. Це допоможе орієнтуватися в ситуації. Покладіть до журналу теку з важливою інформацією щодо учнів: контакти батьків чи опікунів, дані про особливості здоров’я дітей.

3.1.4. Вирушайте до укриття шляхом, узгодженим з адміністрацією школи, орієнтуючись за планом евакуації, що має бути в кожному приміщенні. Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет.

3.1.5. Якщо під час уроку в класі є два педагоги, один має очолювати колону учнів, а другий іти останнім. Так простіше контролювати весь клас.

3.1.6. Повідомте батьків про переміщення дітей до укриття.

3.1.7. В укритті перевірте учнів за списком, переконайтеся, що всі діти прибули. Якщо когось бракує, відразу повідомте адміністрацію, а не шукайте дитину самостійно. У школі мають бути особи, відповідальні за відсутність в ній людей у випадку сигналу небезпеки.

3.1.8. Подбайте про дітей з особливими освітніми потребами, якщо поруч немає окремого педагога. Проводьте з такими учнями навчання та бесіди, моделюйте швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях.

3.1.9. У разі необхідності, надавати учням медичну допомогу має медичний працівник.

3.2. Під час перебування в укритті:

3.2.1. Допоможіть учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця. Надавайте підтримку та вживайте заходів для комфортного та спокійного перебування в укритті дітей і дорослих.

3.2.2. Пам’ятайте, що ваш пріоритет під час тривоги — психологічна стабільність учнів. Виходячи з цього, ухваліть рішення, що саме дозволить досягти мети.

3.2.3. За наявності досвіду та обладнання можна продовжити урок в укритті, допомогти з домашнім завданням, запропонувати дітям позаурочні активності.

3.2.4. Пам’ятайте, що під час повітряної тривоги заборонено відпускати дитину додому на прохання батьків чи навіть у їхньому супроводі.

3.2.5. В укритті обов’язково перевірте дітей за списком. Якщо когось немає, повідомте адміністрацію школи, а не вирушайте на пошуки.

3.2.6. Дійте за заздалегідь узгодженим планом: діти мають або залишитися під вашим наглядом, або приєднатися до свого класу та свого вчителя.

3.2.7. З учнями, за яких ви відповідаєте, залишайтеся до відбою тривоги.

3.3. Як взаємодіяти з дітьми під час тривоги:

3.3.1. Намагайтеся зберігати спокій і не змінювати звичної поведінки. Дітям важливо бачити, що ситуація контрольована.

3.3.2. У критичних ситуаціях дійте рішуче. Пам’ятайте, що важливо евакуювати всіх дітей якнайшвидше. Заспокоїти окремого учня можна потім в укритті.

3.3.3. Нагадайте дітям, як вони можуть заспокоїти себе самостійно. Проговоріть ці методи заздалегідь на уроках.

3.3.4. У пригоді можуть стати матеріали про те, як говорити з дітьми про війну та як допомогти у випадку панічної атаки. Матеріали доступні на osvitanow.org.

3.3.5. Заохочуйте атмосферу взаємоповаги та взаємопідтримки — попросіть кількох учнів допомагати вам з організацією евакуації (це можуть бути чергові на день). Діти нагадуватимуть однокласникам правила поведінки, допомагатимуть схвильованим тощо.

4. Вимоги безпеки по закінченні занять

По закінченні тривоги або вимушеної евакуації з укриття:

4.1. Залишайтеся з учнями в укритті до відбою тривоги. Відповідальним за клас може бути вчитель, який проводив урок, або класний керівник. Це питання має бути заздалегідь узгодженим з адміністрацією школи.

4.2. Вихід з укриття здійснюється тільки після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, а також у випадках вимушеної евакуації.

4.3. Першим залишити укриття має відповідальна особа з дорослих. Поки триває перевірка та оцінка ситуації назовні, створіть компактні групи. Якщо все гаразд, відстежте вихід усіх учасників освітнього процесу з укриття.

4.4. В окремих ситуаціях може виникати необхідність залишити укриття до сигналу відбою тривоги. Ось приклади таких випадків: 

- пошкодження чи руйнація споруди, що виключає чи робить небезпечним подальше перебування в ній;

- затоплення;

- пожежа;

- небезпечні концентрації шкідливих газів;

- досягнення граничних параметрів внутрішнього повітряного середовища.

5. Вимоги безпеки в небезпечних ситуаціях

5.1. При виникненні аварійних ситуацій (пожежа чи інші незвичні ситуації) необхідно  в організованому порядку, без паніки, залишити кабінет або укриття за вказівкою вчителя, відповідно плану евакуації.

5.2. У випадку травматизму учасника навчально-виховного процесу необхідно терміново повідомити адміністрацію закладу та медперсонал.

5.3. При поганому самопочутті або раптовому захворюванні учня або вчителя необхідно звернутися до вчителя або до адміністрації закладу та повідомити медперсонал.

5.4.   У разі виникнення нещасного випадку треба надати першу медичну допомогу згідно з  інструкцією,  у разі необхідності негайно викликати швидку допомогу, (за потребою викликати рятувальні служби 101-104.) 

Додаток №2

до наказу 

від 06.07.2023 № 46

План дій учасників освітнього процесу ЗСЗШІ “Орієнтир”

у разі виникнення радіаційної аварії

І. Дії батьків здобувачів освіти, які відвідують школу офлайн

  1. Якщо на момент радіаційної аварії ваша дитина перебуває в закладі освіти, вона має залишатись там в укритті з рештою дітей до особливих розпоряджень військової адміністрації. Згідно норм безпеки приміщення для укриття мають загерметизувати зсередини, аби туди не потрапляти шкідливі речовини ззовні. Тож вийти назовні означає наражати на небезпеку не лише себе, а й дітей та персонал. 
  2. Складіть для своєї дитини тривожний рюкзак, у якому мають бути: 
  • пляшка чистої води; 
  • поживні батончики чи снеки в герметичних упаковках;
  • нотатка від батьків, у якій вказано ПІБ дитини, контактні дані батьків та ближніх родичів (імена, телефони, адреси); 
  • телефон, зарядний пристрій і, за можливості, павербанк; 
  • індивідуальний набір необхідних ліків з письмовими нотатками щодо їх вживання (попередьте про це класного керівника та вихователя); 
  • респіратори (запас на кілька днів); 
  • комплект змінної білизни та одягу; 
  • найнеобхідніші предмети особистої гігієни;
  • за потреби - улюблена іграшка або річ. 

Важливо! Для того аби не навантажувати дитину важкими речами щоразу, коли вона йде до школи, домовтесь із вихователем, щоб ці речі зберігались у закладі, але в швидкому доступі для дитини.

  1. Обов*язково попередьте медичного працівника школи, вихователя або класного керівника, якщо ваша дитина має порушення функціонування щитоподібної залози або алергію на калій йодид. В укритті їм може знадобитись йодопрофілактика, але тільки після офіційної вказівки ДСНС чи органів влади в її потребі.
  2. Заздалегідь проговоріть з дитиною, що в разі радіаційної загрози вона певний час залишатиметься в укритті з іншими дітьми. Не залякуйте дитину, але й не прикрашайте події. Поясніть, що це важливо для того, аби перечекати небезпеку. Запевніть її, що як тільки небезпека мине, вся ваша родина знову буде разом.
  3. Якщо ви не впевнені у безпечності перебування вашої дитини в укритті  закладу освіти у випадку радіаційної аварії, або ваша дитина не готова психологічно до такого сценарію, тоді виважено приймайте рішення, чи навчатиметься вона офлайн, допоки є така загроза.

ІІ. Дії чергового адміністратора, чергових по школі та молодшого обслуговуючого персоналу

  1. Черговий адміністратор:
  • через наявні канали інформування населення Запорізької області відстежує сигнали оповіщення. При отриманні сигналу про радіаційну небезпеку (голосове повідомлення або короткі гудки дзвін в набат) черговий адміністратор спільно з членами Штабу цивільного захисту керує та координує заходи з евакуації до пристосованого укриття учасників освітнього процесу, які перебувають на території закладу освіти;
  • інформує директора школи (за умови його відсутності у закладі на момент надзвичайної ситуації) про хід евакуаційних заходів, поточний стан справ в укриттях протягом усього терміну перебування в ньому евакуйованих;
  • збирає та повідомляє черговому ДСНС інформацію про кількість людей (в тому числі неповнолітніх) в укриттях закладу освіти;
  • організовує виконання розпоряджень військової адміністрації, отриманих через канали інформування населення Запорізької області;
  • приймає рішення та віддає необхідні розпорядження щодо організації процесів життєдіяльності в укритті, забезпечення сприятливого психологічного мікроклімату;
  • за необхідності віддає розпорядження щодо підтримки належного санітарно-гігієнічного та технічного стану укриття протягом усього терміну перебування в ньому евакуйованих.
  1. Черговий по школі:
  • після отримання сигналу про радіаційну небезпеку одразу відкриває укриття;
  • запрошує учасників освітнього процесу, які перебувають на вулиці, зайти до приміщення школи та спуститися до укриття;
  • перевіряє наявність інформації про телефонний номер чергового біля центрального входу до школи;
  • щільно зачиняє всі двері та вікна першого поверху, вимикає всі електроприлади у коридорах і фойє першого, другого, третього і четвертого поверхів, зовнішнє і внутрішнє освітлення та спускається до укриття закладу.
  1. Молодший обслуговуючий персонал: 
  • після отримання сигналу про радіаційну небезпеку негайно припиняє роботу, на робочому місці вимикає електроприлади, внутрішнє освітлення, бере найнеобхідніші особисті речі і документи, щільно зачиняє вікна та двері, залишає свої робочі місця та спускається до укриття закладу;
  • в укритті закладу негайно приступає до робіт з герметизації приміщень укриття;
  • за необхідності надає допомогу у піклуванні про дітей, які перебувають в укритті;
  • здійснює роботи щодо підтримки належного санітарно-гігієнічного та технічного стану укриття протягом усього терміну перебування в ньому евакуйованих;
  • виконує розпорядження чергового адміністратора, начальника Штабу цивільного захисту.

ІІІ. Дії педагогічних, медичних працівників

  1. Після отримання сигналу про радіаційну небезпеку вихователі забезпечують термінову евакуацію учнів свого класу до укриття закладу. Діти повинні взяти з собою тривожний рюкзак, одягнути респіратори. Діяти варто спокійно, без паніки, впевненим тоном інструктуючи дітей про кожну подальшу дію.
  2. Протягом усього терміну перебування в укритті вихователь: 
  • організовує заходи життєзабезпечення учнів свого класу;
  • дбає про морально-психологічний та фізичний стан учнів свого класу;
  • підтримує постійний зв*язок з медичним працівником;
  • організовує змістовне дозвілля дітей (читання книжок, настільні ігри, виховні бесіди тощо).
  1. Вчителі:
  • після отримання сигналу про радіаційну небезпеку повинні негайно припинити урок, передати дітей під керівництво вихователів класу, на робочому місці вимкнути електроприлади, внутрішнє освітлення, взяти найнеобхідніші особисті речі і документи, щільно зачинити вікна та двері, залишити свої робочі місця та спуститися до укриття закладу;
  • надають допомогу вихователям у піклуванні про дітей, які перебувають в укритті;
  • виконують розпорядження чергового адміністратора, начальника Штабу цивільного захисту.
  1. Медичні працівники: 
  • здійснюють постійний контроль за станом здоров*я, самопочуттям учасників освітнього процесу, які перебувають в укритті; 
  • за потреби надають домедичну та першу медичну допомогу;
  • організують заходи йодопрофілактики, але тільки після офіційної вказівки ДСНС чи органів влади в її потребі;
  • контролюють виконання санітарно-гігієнічних заходів учнями, санітарно-гігієнічний стан укриття;
  • здійснюють нагляд за прийомом їжі.

IV. Загальні зауваження

  1. Забороняється вживати водопровідну воду до отримання відповідного повідомлення про її безпечність від органів влади.
  2. Укриття, загерметизовані зсередини, забороняється відчиняти, допоки не буде дозволу від органів влади. Покидати укриття можна лише після офіційного дозволу ДСНС, органів виконавчої влади чи інших офіційних установ.
  3. В залежності від масштабу аварії, напрямку вітру інших складових можуть вводитися різні Режими радіаційного захисту населення в умовах радіоактивного забруднення, які визначає військова адміністрація. Інформація про заходи, яких необхідно безумовно дотримуватися населенню, буде доводитися через офіційні джерела облдержадміністрації.  
  4. Дисципліна та організованість, суворе виконання  вказівок органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування забезпечить збереження здоров*я і життя. 

План дій визначено на основі відповідних рекомендацій Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, Державного науково-технічного центру з ядерної та радіаційної безпеки, Державної служби надзвичайних ситуацій, Міністерства освіти і науки України та Патрульної поліції України.


ПРО НАС


ШКОЛА-ІНТЕРНАТ ОРІЄНТИР



«Орієнтир» - це велика родина вихованців та їх батьків, всіх працівників школи, ветеранів педагогічної праці, випускників, друзів та помічників школи-інтернату Наш навчальний заклад як спеціальний для дітей з вадами зору розпочав свою роботу у вересні 1966 року і став називатися спеціальною школою-інтернатом №5 для слабозорих дітей. Дотепер навчальний заклад зберігає статус школи-інтернату для дітей з вадами розвитку, у 2011 році він отримав ім’я «Орієнтир». За 50 років існування навчальний заклад для слабозорих та незрячих дітей 47 разів відправляв у доросле життя випускників 10 та 12 класів, тільки с 2000 року 150 учнів 12 класів отримали атестати про повну загальну середню освіту і майже всі, незважаючи на вади здоров’я, продовжили професійне навчання. А в соціальних мережах інтернету сьогодні зареєстровано більше ніж пів тисячі випускників та учнів інтернату. У вересні 2016 року школа-інтернат «Орієнтир» святкує свій золотий 50-річний ювілей.


КОНТАКТИ

Наша адреса:
69001 м. Запоріжжя,
вул. Кронштадська, 17
зупинка транспорту «Набережна» (маршрути №№ 73, 83, 85, 99, тролейбус № 14,
орієнтири – магазин «Україночка», школа №37),
телефон директора: (061)224-05-35, 0677394846
телефон відповідального заступника: (061)224-05-33, 0972359598
телефон шкільного лікаря:
(061)224-11-71
e-mail: Internat_Orientir@i.ua



2018 © розроблено дизайн студією Intera